loading...
پایان نامه
hsi بازدید : 932 سه شنبه 25 شهریور 1399 نظرات (0)

 

نوشتن نامه اداری شبیه به نامه های معمولی و دوستانه نیست. نامه نگاری اداری آئین و روشی دارد که آن را از سایر شیوه های نگارش متمایز می کند

نوشتن نامه اداری شبیه به نامه های معمولی و دوستانه نیست. نامه نگاری اداری آئین و روشی دارد که آن را از سایر شیوه های نگارش متمایز می کند. اگر برای اداره یا ارگان خاصی از سبک نگارش نامه معمولی استفاده کنیم، این کار نوعی توهین محسوب می شود. به همین علت باید در نگارش یک نامه اداری برخی نکات ریز و درشت رعایت شود تا از نامه ما، سوء برداشت نگردد. نامه های اداری باید با رعایت نهایت ادب و احترام نگارش شود، خصوصا اگر نامه برای شخصی بالا دست و یا ارگان مهمی نوشته می شود. رعایت سبک نوشتن نامه اداری سبب می شود که جایگاه ما در مقام کسی که نامه را نوشته بالاتر رفته و به متن نامه ما توجه گردد. 

hsi بازدید : 292 دوشنبه 10 شهریور 1399 نظرات (0)

گر کمی اهل ماجرا جویی باشید، بازدید از کشتی رافائل با داستان روایت بسیار جذابش، برای شما یک خاطره فراموش نشدنی را رقم خواهد زد! همانطور که گفتیم بوشهر شهری قدمتی است که به واسطه حکومت های مختلفی مانند اشکانیان و ساسانیان و... آثار باستانی و یادگاری های بسیاری از آن ها به جای مانده است و به همین خاطر سالانه گردشگران زیادی با تهیه بلیط هواپیما بوشهر به این شهر سفر می کنند. قدمت این شهر بندری به بیش از 1000 سال می رسد و همین سبب محبوبیت و جذابیت آن برای مردم شده است.

کشتی رافائل نماد بوشهر و تاریخ گردشگری دریایی کشور/ بیرون کشیدن رافائل از  دریا ضرر دارد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

hsi بازدید : 215 دوشنبه 10 شهریور 1399 نظرات (0)



روز وحدت حوزه و دانشگاه, 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه, زندگینامه شهید محمد مفتح

27 آذرماه سالروز شهادت دکتر مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است

 

یکی از ملموس ترین و عینی ترین زمینه های تقارب و همکاری حوزه و دانشگاه، اتخاذ شیوه های مشترک آموزشی ـ پژوهشی است. تبادل اطلاعات، تشکیل شبکه های مشترک پژوهشی ـ اطلاع رسانی، مبادله استاد و مدرّس و نیز ایجاد ارتباط سیاسی ـ فرهنگی می تواند سهم بسزایی در همکاری و وحدت حوزه و دانشگاه داشته باشد.

 

hsi بازدید : 194 دوشنبه 10 شهریور 1399 نظرات (0)

 

شیوه انتخاب رشته دانشگاه, نکاتی برای انتخاب رشته دانشگاه

به هیچ وجه به تقلید از دیگران برای انتخاب رشته فکر نکنید

 

نتایج اولیه آزمون سراسری اعلام شده و به گفته رئیس سازمان سنجش، همه شرکت کنندگان در کنکور مجاز به انتخاب رشته شده  اند. نکته مهم در اینجا انتخاب رشته درست و صحیح است.

 

hsi بازدید : 172 دوشنبه 10 شهریور 1399 نظرات (0)

انتخاب همسر در دانشگاه

 

دوران دانشجویی بهترین زمان و دانشگاه بهترین مكان برای همسرگزینی است. چون نسبت به روشهای دیگر از امتیازات زیر برخوردار است. مثلا این که دانشجویان نسبت به نوجوانان دبیرستانی كه با التهاب غریزی و احساسی وارد رابطه های نافرجام میشوند، پخته تر و رشدیافته ترند و می توانند علاقه های خود را به ازدواج برسانند. 

hsi بازدید : 182 چهارشنبه 15 مرداد 1399 نظرات (0)

 

دانشگاه آزاد اسلامی, بخشنامه جدیددانشگاه آزاد

 طی بخشنامه ای به تمام واحدها ابلاغ شد
تصمیمات جدید دانشگاه آزاد درباره پایان نامه‌های دانشجویی/ حذف استاد مشاور از پایان نامه های ارشد

hsi بازدید : 187 چهارشنبه 15 مرداد 1399 نظرات (0)

جواد علمایی، معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات جایگزینی ۶ واحد درسی به جای ۴ واحد پایان نامه گفت: در کارشناسی ارشد دو مدل آموزش محور و آموزشی پژوهشی داریم که دانشجویان دانشگاه آزاد می‌توانند ۶ واحد درسی بردارند و ۴ واحد پایان نامه را انتخاب نکنند. به این صورت مدرک کارشناسی ارشد آن‌ها از آموزشی پژوهشی تبدیل به آموزشی محور می‌شود.

hsi بازدید : 303 چهارشنبه 15 مرداد 1399 نظرات (0)

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,جعل پایان نامه

وی ادامه داد: همین مساله منجر به تدوین شیوه نامه ای در مورد تخلفات علمی شد که این شیوه نامه از نظر کار کارشناسی به اتمام رسیده و اینکه چه زمانی ابلاغ می شود دیگر به تصمیم گیری وزیرعلوم بستگی دارد.

 

hsi بازدید : 214 چهارشنبه 15 مرداد 1399 نظرات (0)

 

اخبار ,اخبار دانشگاه ,پایان نامه

 

اخبار دانشگاه - جزئیات نحوه نمره دهی به پایان نامه دانشجویان دانشگاه آزاد/ علت حذف نمره 19.5

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با نحوه اعمال نمره 18 در پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد با توجه به تصمیمات گرفته شده، توضیحاتی ارائه داد.

hsi بازدید : 348 چهارشنبه 15 مرداد 1399 نظرات (0)

 

 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور

حسین آقابابایی در گفتگو با مهر درباره آخرین اقدامات در خصوص مدرک فروشی گفت: در حال حاضر سازمان بازرسی کل کشور در زمینه‌های آسیب شناسی، پیشگیری و مقابله با مدرک فروشی با وزارت علوم همکاری داشته و کمک حال ما است. جلسات ما همچنان ادامه خواهد داشت و پرونده‌هایی که از آنها شکایت شده در حال بررسی و پیگیری هستند.

hsi بازدید : 71 یکشنبه 12 مرداد 1399 نظرات (0)

در ایران چندین فرودگاه وجود دارد که پروازهای مختلف خارجی و داخلی در آنها صورت می پذیرد. یکی از این فرودگاه ها با نام فرودگاه مهرآباد شناخته می شود که در واقع با عنوان یکی از شلوغ‌ترین و معروف‌ترین فرودگاه‌های ایران شناخته می شود. البته چند سالی‌ می‌شود که فقط پروازهای داخلی از این فرودگاه انجام می‌شود. این فرودگاه در سال ۱۳۱۷ در غرب تهران ساخته‌شده و جزو فعال‌ترین و پر رفت‌وآمد‌ترین فرودگاه‌های کشور است. در سالی که این فرودگاه ساخته‌شده، روستایی به اسم مهرآباد در آن منطقه وجود داشته و به همین دلیل نام فرودگاه از همین روستا گرفته‌شده است. اکنون مهرآباد در جنوب غربی پایتخت و نزدیک میدان آزادی،‌ در خیابان معراج است. قبل از شروع به کار فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، همه پروازهای داخلی و خارجی از مهرآباد انجام می‌گرفت. اما امروزه فقط به پروازهای داخلی و حجاج اختصاص دارد. اگر از طرفداران خرید بلیط هواپیما کیش یا تهران یا شهر های دیگر هستید میتوانید از طریق سایت مستر بلیط اقدام کنید.

hsi بازدید : 62 چهارشنبه 08 مرداد 1399 نظرات (0)

آرامگاه نادر شاه افشار با وجود آنکه از آثار معماری مدرن ایرانی محسوب می شود ولی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در شهر مشهد محسوب می شود که مورد توجه بازدید کنندگان فراوانی قرار گرفته است. این آرامگاه در واقع یاد بودی از نادر شاه افشار است و تماشای آن می تواند بازدید کنندگان را با گوشه ای از تاریخ پر فراز و نشیب ایران آشنا نماید. آرامگاه نادرشاه افشار که در باغ موزه نادری واقع شده است نظر بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جلب نموده، به طوری که اکثر افرادی که برای زیارت حرم مطهر رضوی به شهر مشهد مقدس سفر می کنند به بازدید از این مجموعه می روند. اگر می خواهید با آرامگاه نادرشاه افشار بیشر آشنا شود پس تا پایان با مجله مستر بلیط همراه باشید.

hsi بازدید : 64 چهارشنبه 01 مرداد 1399 نظرات (0)

گز در طعم و مزه های متفاوتی وارد بازار شده است که هر کدام به نوعی  طرفدار خاص خود را دارد. انواع مختلف گز شامل گز با طعم پسته، گز با طعم بادام، گز با طعم  گل محمدی، گز سوهانی، گز با روکش شکلات، گز آردی و ... . گز آردی را به آرد بدون سبوس آغشته می کنند که پس از مدتی باعث خوش طعم شدن آن نیز می شود. برخی گز را سفارش می دهند که در آن صورت پسته یا بادام بیشتری در آن وجود دارد. بسته بندی گز انواع مختلفی دارد که حتی باعث افزایش قیمت آن نیز می شود.

hsi بازدید : 63 شنبه 28 تیر 1399 نظرات (0)

کلیسای وانک جزء اولین مکان هایی در اصفهان است که هر فرد پس از ورود به این شهر قصد دیدن آن را می کند و از مشهور ترین جاذبه های توریستی اصفهان است.

hsi بازدید : 73 سه شنبه 17 تیر 1399 نظرات (0)



 

 نکاتی برای انجام پایان نامه, مهارت های انجام پایان نامه

پایان نامه چیست

 

پایان نامه نویسی یکی از مهمترین بخش ها جهت اخذ مدرک تحصیلی، در دوره تحصیلات تکمیلی در مقطع ارشد و دکتری می باشد. از این رو دانشجویان باید کاملا با نحوه نگارش پایان نامه یا تز دکتری آشنا گردند. فرمت نگارش عموما مشخص و دارای پنج فصل کلی می باشد که به اختصار در ادامه توضیح داده خواهد شد. در نظر داشته باشید که با توجه به فرمت نگارش پایان نامه هر دانشگاه ممکن است برخی قسمت ها تغییر یابد. و هر دانشگاه فرمت نگارش خاص خود را داراست.

hsi بازدید : 60 سه شنبه 17 تیر 1399 نظرات (0)



اخبار,اخبار دانشگاه , خرید و فروش پایان نامه

«حراج علم» همان تعبیری است که در سال‌های اخیر در مورد خرید و فروش پایان نامه به کار می‌رود؛ معامله‌ای که گرچه به ظاهر هم فروشنده و هم خریدار از آن راضی هستند اما در باطن، جدا از غیر قانونی و مجرمانه بودن اش، ضربه‌های جبران ناپذیری به آموزش کشور خواهد زد که نتایج اش را طی سال‌ها در بخش‌های مختلف می‌توان دید

قبلاً یک تکه مقوا دست شان می‌گرفتند تا مشتری‌ها سراغ شان بروند اما حالا دیگر خبری از مقوای نوشته دار نیست؛ در عوض شش دانگ حواس شان را جمع می‌کنند برای  شناسایی مشتری، تا وقتی دارد از کنارشان می‌گذرد، آرام در گوش اش نجوا کنند:« پایان نامه، مقاله...»

یکی شان پسر جوان و درشت اندامی است که زیر آفتاب مرداد، در پیاده روی پهن خیابان انقلاب به یک موتور پارک شده تکیه داده و عابران را زیر نظر دارد. نزدیک اش که می‌رسم، قدم هایم را کند می‌کنم و مستقیم توی چشم هایش زل می‌زنم. نقشه ام می‌گیرد. جلو می‌آید و می‌گوید:«دنبال پایان نامه ای؟!» خودم را مردد نشان می‌دهم. « بله... کجا می‌توانم؟!...» منتظر نمی‌ماند تا بیشتر سؤال کنم. راه می‌افتد و با دست اشاره می‌کند:« دنبال ام بیا.»

 

پشت سرش راه می‌افتم. وارد یکی از ساختمان‌های شلوغ بر خیابان می‌شود. با آسانسور می‌رویم بالا. طبقه سوم. مشتری را که من باشم تحویل منشی دفتر کاری در همان طبقه می‌دهد و بدون اینکه چیز دیگری بگوید، می‌رود. منشی یک فرم دستم می‌دهد تا مشخصاتم را روی آن بنویسم. یکی دو نفر هم همان جا در اتاق انتظار مشغول پر کردن فرم هستند.

 

می‌گوید:« عنوان و مهلت تحویل را حتماً بنویسید.» می‌گویم: «برای خودم نمی‌خواهم. آمده ام برای یکی از دوستانم سؤال کنم. خودش بعداً می‌آید.» چند دقیقه منتظر می‌مانم تا به اتاق کارشناس راهنمایی ام کند. مرد جوانی است که پشت یک میز نشسته که تعدادی پرونده روی آن دیده می‌شود. نخستین سؤالش این است: «عنوان پایان نامه تأیید شده؟ چقدر مهلت دارد؟» سعی می‌کنم جوری جواب بدهم که شک برانگیز نباشد:
« تأیید که شده. گمان کنم 2 ماه وقت داشته باشد.» سرش را تکان می‌دهد: «خب... خوب است. از همین فردا می‌تواند شروع کند. خودشان تشریف بیاورند فرم قرارداد را پر کنند. ما فصل به فصل تحویل شان می‌دهیم.» از قیمت سؤال می‌کنم.

 

انگار که دارد در ذهن اش حساب و کتاب می‌کند، با کمی مکث جواب می‌دهد:« برای این پایان نامه فکر کنم حدود یک میلیون و 600 هزار تومان بشود. ما با استادان خوبی کار می‌کنیم!» با تردیدی تصنعی می‌پرسم:« راستش دوستم کمی نگران است. اگر یک وقت دانشگاه بفهمد. آخر می‌گویند خرید و فروش پایان نامه جرم است. دردسر نشود برایش!» لبخند می‌زند و به میز کنفرانس جمع و جوری که آن طرف اتاق است و سه نفری که دورش نشسته‌اند اشاره می‌کند و نجواگونه می‌گوید: «اگر جرم بود که اینها اینجا چکار می‌کردند؟! خودشان استاد دانشگاه‌اند. بهتر می‌دانند. شما خیال تان راحت باشد. مشکلی پیش نمی‌آید. تا به حال که خدا را شکر مشکلی پیش نیامده. حتی یک مورد ناراضی هم نداشته ایم.»

 

حواسم می‌رود به میز کنفرانس و سه‌جوان که دارند با هم  صحبت می‌کنند. تشکر می‌کنم و کارت کارشناس شرکت را می‌گیرم. عنوان مقاله و پایان نامه روی کارت درج شده. وقتی دوباره پایم را توی پیاده روی شلوغ می‌گذارم، یکراست می‌روم سراغ همان پسر درشت اندام که به دفتر فروش پایان نامه راهنمایی ام کرده بود. حواس اش به دور و بر است. کارش همین است. « آقا خدا وکیلی تا حالا مشکلی برای کسی پیش نیامده؟! راست اش را بگو! خیلی نگرانم.» قیافه مطمئنی به خود می‌گیرد:« نه خانوم. چه مشکلی؟! من هر روز کلی مشتری می‌برم بالا! همین امروز شما سی امین نفری بودی که بردم. تا به حال هم هیچ موردی پیش نیامده. برو خیالت راحت!» هنوز چند قدمی از او دور نشده ام که یکی دیگر از همکارهایش سراغم می‌آید.

 

حتماً حواسش به مکالمه ما بوده. وقتی دهان باز می‌کند، می‌فهمم که از همان وقتی که دنبال پسر جوان وارد ساختمان شده ام، زاغ ام را چوب می‌زده. مکالمه را این‌طور آغاز می‌کند:« بی‌خود گول دفتر و دستک اینها را نخورید! پول دک و پزشان را می‌گیرند. بیایید بروید پیش خانم فلانی. کارش خیلی خوب است. مبلغش هم منصفانه است. با استادهای خوبی کار می‌کند. هم دانشجو و هم استاد کاملاً گمنام هستند. هیچ اسمی از کسی برده نمی‌شود. اگر پیش خانم فلانی بروید، می‌فهمید که جای خوبی آمده اید.» می‌پرسم:« هزینه اش چقدر می‌شود.» انگار که هلش داده باشم سر اصل مطلب، با اشتیاق جواب می‌دهد: «کاملاً بستگی به خودتان دارد. گلد کوئیست که یادتان هست؟!»

hsi بازدید : 78 یکشنبه 15 تیر 1399 نظرات (0)

 هزینه اجاره خودرو در کیش بستگی به نوع ماشین و شرکت اجاره دهنده و تعداد روزهایی دارد که مسافر قصد کرایه نمودن ماشین را دارد. از این رود در هنگام اجاره خودرو باید نکاتی را مد نظر داشته باشید که برای شما بیان نموده ایم.

hsi بازدید : 95 یکشنبه 08 تیر 1399 نظرات (0)

پروژه ساخت بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان که با نام تلسکوپ FAST شهرت دارد به طور رسمی به پایان رسیده و پیش بینی می شود عملیات راه اندازی و استفاده رسمی از آن تا پایان ماه جاری میلادی انجام شود.

hsi بازدید : 100 یکشنبه 08 تیر 1399 نظرات (0)

هوش مصنوعی به تدریج یکی از بخش های جدانشدنی زندگی مدرن شده است.
یک کامپیوتر مجهز به هوش مصنوعی می‌تواند با آموزش خودش، به محیط واکنش نشان دهد، بدون اینکه انسان ها دستور‌العمل خاصی به آنها بدهند.


hsi بازدید : 157 یکشنبه 08 تیر 1399 نظرات (0)

پتاسیم یکی از هفت ماده معدنی ضروری است. سایر مواد معدنی ضروری شامل کلسیم، منیزیم، فسفر، سدیم، کلرید و سولفور است. ما حداقل به ۱۰۰ میلی گرم از پتاسیم برای حمایت و پشتیبانی از فرآیندهای کلیدی بدن در روز نیاز داریم.

 

hsi بازدید : 70 چهارشنبه 04 تیر 1399 نظرات (0)

این شرکت که هم اکنون در قالب سهامی خاص اداره می شود، حدود یک سال پیش از شروع به کار موفق به کسب مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری ایران شد و با اولین پرواز خود در سال 1385، رسما آغاز به کار کرد. شرکت هواپیمایی تابان توسط خلبان اصغر عبدالله پور، با مشارکت شرکت سهامی توس گستر و منطقه ویژه اختصاصی سرخس تاسیس شده است.ایشان در حال حاضر رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل اجرایی شرکت هستند.

در سوم بهمن سال هزار و سیصد و هشتاد و هشت نیز یک یه فروند هواپیمای توپولوف 154، که با صد و پنجاه و هفت مسافر و سیزده خدمه از آبادان عازم مشهد بودند در هنگام فرود در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد دچار آتش سوزی شد.

در حال حاضر، شرکت هواپیمایی تابان با گسترش پروازهای خود و ناوگان هواپیمایی توانسته سهم به سزایی را در میان ایرلاین های ایرانی داشته باشد. اما به دلیل اینکه یک شرکت خصوصی می باشد کمتر شناخته شده است که با این حال خدمات مقرون به صرفه ای برای مسافرین خود ارائه می دهد.

https://tahran2020.blogspot.com/2020/06/blog-post_23.html

hsi بازدید : 84 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

تاریخچه پیک صبا

تاریخچه

شرکت مسافربری  پیک صبا یکی از قدیمی ترین شرکت ها در حوزه حمل و نقل مسافر می باشد که توانست با بهره گیری از تیمی حرفه ای از پرسنل کارآزموده  به ارائه خدمات و سرویس دهی در امر مسافرت به فعالیت بپردازد. این شرکت که سالیان زیادی است از عمر آن می گذرد در ابتدا فعالیت بسیار محدودی  داشت و تنها در چند شهر به جابجایی مسافران می پرداخت. اما روز به روز با هدف جلب نظرمشتریان و رضایت مندی آن ها فعالیت های خود را گسترش داد. این شرکت با افزودن چندین دستگاه اتوبوس VIP  جدید به ناوگان خود توانست  در مسیرهای بیشتری سرویس دهی نماید. شرکت مسافربری پیک صبا در حال حاضر با استفاده از امکانات مدرن و پرسنلی که دارد قادر است در دورترین مسیرهای جاده ای سرویس های منظمی را در طول هفته ارائه دهد و سفرهای ایمن و خاطره انگیز را برای مسافران به ارمغان آورد.

hsi بازدید : 83 یکشنبه 01 تیر 1399 نظرات (0)

فناوری هایی که ۲۰ سال دیگر خبری از آن ها نخواهد بود

فناوری همیشه در خدمت بشر بوده است و از دیرباز تاکنون شاهد تغییر و پیشرفت فناوری بوده‌ایم اما پیشرفت فناوری باعث می‌شود فناوری های جدید با سرعت سریع‌تری ایجاد شود، در نتیجه محصولی که شاید همین چند سال پیش تر از اول و جدید بود این روزها قدیمی شده و باید مدل های جدیدتر را خریداری کنید.

 

نمود افزایش سرعت پیشرفت فناوری را به خوبی می توانید در گوشی های هوشمند مشاهده کنید، حدود ۱۰ سال پیش این گوشی ها با دوربین های بسیار ضعیف و صفحه نمایش های کوچک و کم کیفیت معرفی شدند و این روزها گوشی های هوشمند پیشرفته ای را سراغ داریم که دوربین آن ها دست کمی از بهترین دوربین های حرفه ای ندارد.

 

hsi بازدید : 102 سه شنبه 20 خرداد 1399 نظرات (0)

 

حمام وکیل کرمان

حمام وکیل یکی از تاریخی ترین جاذبه های کرمان است که قدمت آن معلق به دوران حکومت زندیه و قاجاریه است. این بنا در سال 1280 ساخته شده است. تمامی قسمت های حمام وکیل یعنی از کف گرفته تا دیوار آن با کاشی و سرامیک پوشیده شده است. این حمام به دو قسمت تقسیم شده و این دو شامل گرمخانه و رختکن می شود.

hsi بازدید : 67 دوشنبه 19 خرداد 1399 نظرات (0)

 

عاشق خواندن هستید؟ آیا هرگز نمی دانید که می خواهید بخوانید؟ شما هزاران بار کتاب مورد علاقه خود را خوانده اید، و می خواهید چیز جدیدی را بخوانید اما نمی دانید چه کتابی می خواهید بخوانید. شما می خواهید به کتابخانه بروید اما تصمیم نگرفته اید که چه کتابی را انتخاب کنید. اگر اطلاعات صحیحی دارید، انتخاب کتاب بسیار آسان است!

 

hsi بازدید : 72 شنبه 17 خرداد 1399 نظرات (0)

 

بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیما به مقصد تهران

بدون هیچ اغراقی باید بگوییم که تهران پُر رفت و آمدترین شهر ایران است. به واسطه پایتخت بودن، بسیاری از کارخانه ها، مراکز تجاری مهم، ادارات و صنایع به نام کشور در این شهر وجود دارند، از این رو همه روزه تقاضا برای دریافت بلیط هواپیما تهران از تمام نقاط ایران مطرح می باشد. با توجه به این امر، گاهی اوقات و در ایام خاصی بلیط هواپیما برای این مسیر کم یاب می شود. شاید بهترین راه برای گرفتار نشدن در چنین حالتی این باشد که مدتی قبل از آغاز سفر، به صورت اینترنتی اقدام به دریافت آن نمایید. شما می توانید این کار را با اطمینان خاطر در یکی از سایت های عرضه کننده بلیط انجام دهید. در هر زمان و مکانی که باشید، امکان استفاده از سایت های فروش را دارید و می توانید بلیط به مقصد مورد نظر را سفارش دهید. بیشتر سایت ها، اپلیکیشن هایی نیز در همین راستا ارائه می کنند تا کاربران با گوشی های هوشمند اقدام به خرید و رزرو بلیط وسلیه نقلیه مورد نظر نمایند.

 

 

hsi بازدید : 65 سه شنبه 06 خرداد 1399 نظرات (0)

بسیاری از ما برای تعطیلات به مقاصد گردشگری دلخواهمان سفر می‌کنیم و یا برای انجام یک مأموریت کاری سفری هوایی را تجربه می‌کنیم. ممکن است زمانی که در وب‌سایت‌های مختلف فروش آنلاین بلیط هواپیما جستجو کرده تا قیمتی که مد نظرمان است را بیابیم از خودمان بپرسیم قیمت بلیط هواپیماچطور تعیین می‌گردد؟ سؤال بسیار جالبی است. اگر مایلید تا با نحوه‌ی قیمت گذاری بلیط هواپیما آشنا گردید با این مطلب از ایرپلین تیکت همراه شوید.

hsi بازدید : 67 چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

از لحظه‌ای که آخرین برگه‌ی فرم ثبت نام کارشناسی ارشد را امضا کردم و رسماً دانشجوی ارشد شدم گفتم: خدایا! دوباره پایان نامه‌ و جلسه دفاع

تجربه‌ی دفاع ناکام کارشناسی و قول‌هایی که برای جبران در دفاع بعدی به خودم داده بودم، به ذهنم هجوم آورد.

وقتی عنوان پایان نامه‌ام ثبت شد، شروع کردم به برنامه‌ریزی و جمع‌آوری اطلاعات برای هرچه بهتر برگزار کردن جلسه دفاع

نوشتن رساله و انجام طراحی پایان نامه‌ام حدود یک سال و نیم زمان برد! پیرو آنچه گفته شد می‌توانید تصور کنید که در این مدت چه حجمی از اطلاعات و آموزش را در زمینه‌ی فن بیان و ارائه، سخنوری، ارتباطات و هرآنچه در جلسه مورد نیازم بود، کسب کرده بودم…

hsi بازدید : 67 دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

شاید تا بحال در مورد مزایای خریدهای آنلاین بلیط هواپیما مطالب زیادی شنیده باشید. اما خرید آنلاین بلیط هواپیما چیست؟ آیا واقعاً از مزایایی برخوردار است؟ در این مطلب مِستر بلیط سعی دارد تا به این پرسش پاسخ دهد: چرا باید بلیط هواپیما را اینترنتی بخریم؟


hsi بازدید : 105 یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

بهروز رحیمی در گفتگوی خبری درباره میزان وام دانشجویان دستیاری و دانشجویان دکتری تخصصی گفت: دانشجویان دستیاری پزشکی و دانشجویان پزشکی تخصصی سخت ترین دوران دانشجویی را نسبت به سایر دانشجویان طی می کنند و بار سنگینی بر دوش این افراد در بیمارستان ها قرار دارد. این افراد متخصصانی هستند که در یکی دو سال آینده به مردم به ویژه در مناطق محروم خدمت ارائه می کنند.

وی افزود: دستیاران پزشکی و دانشجویان دکتری تخصصی همواره دو مشکل را مطرح می کردند که یکی از آنها نداشتن بیمه به عنوان خدمات بیمه پایه بود و دیگر اینکه این افراد برخلاف دیگر دانشجویان هیچ نوع وامی را از صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت دریافت نمی کردند.

رحیمی خاطرنشان کرد: بررسی ها انجام شد و با هماهنگی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با سازمان برنامه و بودجه و تاکید وزیر بهداشت، یک ردیف در بودجه سال ۹۹ به عنوان وام دستیاری و دانشجویان دکتری تخصصی تخصیص داده شد.

hsi بازدید : 77 دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

1-پایان‌نامه چیست؟

به‌طورکلی پایان‌نامه یا تز یا رساله نوشتاری است که دانشجویان ارشد و دکترا در موضوعی خاص مربوط به رشته‌ی تحصیلی خود، برای دریافت مدرک تحصیلی می‌نویسند.  در پایان‌نامه دانشجویان موضوع و مبحثی را انتخاب می‌کنند که عمدتاً مشکل یا شکافی از جامعه است و قرار است در این تحقیق به این موضوع پرداخته شود. این تحقیق باراهنمایی یک استاد راهنما یا مشاور یا هر دو، نگارش و تدوین می‌شود. پایان‌نامه با عنوان و محتوای تکراری در هیچ سیستم آموزشی و در هیچ مقطع تحصیلی‌ای تعریف‌نشده است و همه‌ی دانشجویان موظف به نگارش پایان‌نامه با موضوع و محتوای جدید هستند. روش انجام پژوهش شما باید نوآوری داشته باشد. نوآوری فقط مربوط به‌عنوان نیست، ممکن است دانشجویی دیگر هم همین کار را انجام داده باشد ولی با روشی دیگر و شما می‌توانید با نوآوری درروش به نتایج جدیدتری دست پیدا کنید و در فصل 5 با نتایج پژوهش مشابه خود مقایسه کنید که آیا شما هم به همان نتایج دست پیدا نمودید یا خلاف آن و در چه مواردی نتایج مشابه داشته‌اید. البته تغییر روش قاعدتاً با تغییر محیط یا تغییر جامعه آماری مواجه است که همین تغییر محیط، باعث می‌گردد به نتایج مشابهی دست پیدا نکنید. البته در رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دکترا ارائه نتایج پژوهشی می‌تواند به توسعه مطالعات و تحقیقات پیشین بپردازد، اما «تز» یا «رساله» لزوماً باید نتایج حاصل از پژوهش ایده‌ای نوین یا ارائه راه‌حلی برای مسئله‌ای که تاکنون حل‌نشده بوده است، باشد.

hsi بازدید : 70 دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

محقق در بیان یا تعریف مساله به تشریح موارد زیر می پردازد:

  •  معرفی دقیق مساله
  • معرفی جنبه های مجهول و مبهم
  • معرفی متغیرهای مربوط همراه با مدل نظری معرف روابط بین متغیرها
  • تعاریف عملیاتی
  • منظور و مقصود تحقیق
  • تشریح دقیق ابعاد و حدود مساله تحقیق و تمیز آن نسبت به مسائل دیگر
hsi بازدید : 73 دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

1. چند توصیه برای شروع اخذ پایان نامه کارشناسی ارشد

موضوع پایان نامه خود کارشناسی ارشد را با توجه به معیارهایی مانند نیاز جامعه، در اختیار داشتن امکانات تحقیق نظری و عملی، داشتن دانش و علاقه در زمینه مورد نظر، آینده شغلی و مواردی از این قبیل انتخاب کنید و سعی کنید موضوع پایان نامه شما در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتر تغییر زیادی نداشته باشد.

 

 

 

hsi بازدید : 66 دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

تصمیم گیری جهت نوع مقاله نویسی

وقتی می خواهید نوع مقاله را برای شروع مقاله نویسی در نظر بگیرید باید سه گزینه را برای خودتان مطرح کنید. اولاً اینکه مقاله های کامل یا ابتکاری نوع کامل مقالاتی که در دسته مقالاتی پژوهشی قرار می گیرند را تشکیل می دهند. مقالات کوتاه ( لترها) برای ارائه مطالب به شکل سریع و پیشرفت های مهم ارائه می شوند.

hsi بازدید : 53 دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

دانشجويان مقاطع تحصيلي كارشناسي ارشد (فوق ليسانس) يا دكتري بايد در پايان دوره تحصيلي خود يك كار تحقيقي ارزشمند ارائه دهند تا نشان دهند كه صلاحيت علمي و پژوهشي لازم را پيدا كرده‌اند. بويژه در مقطع دكتري با نوشتن رساله اثبات مي‌كنند كه به حدي از رشد و كمال علمي رسيده‌اند كه قادرند با رعايت روش‌هاي علمي تحقيق، پژوهش‌هاي جديد انجام دهند، در مورد موضوعات رشته علمي خود اظهار نظر نمايند و با كشفيات جديد خود قلمرو و حوزه معرفتي رشته علمي مربوط را گسترش دهند. از سوي ديگر كار پژوهشي دانشجو رابطه مستقيمي با قضاوت ديگران درباره شخصيت و توانايي علمي او دارد.

بنابراين دقت، توجه و همت زايدالوصف او را در اين مرحله حساس از دوره تحصيلي طلب مي‌كند. وقتي رساله يا پايان‌نامه تحصيلي به پايان رسيد بايد جمعي از صاحب‌نظران، استادان و متخصصان رشته تحصيلي دانشجو آن را ملاحظه نمايند و نظرات خود را درباره آن ارائه دهند. از اين رو پديده‌اي به نام دفاع از پايان‌نامه تحصيلي وجود دارد كه در واقع به منزله ارزيابي و سنجش توانايي علمي دانشجوست.

 

 

hsi بازدید : 64 سه شنبه 02 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

همانطور که از نام آن بر می آید، پایان نامه در واقع آخرین مرحله از فعالیت یک دانشجو در مقطع رشته تحصیلی بوده و آخرین نمره ای که فرد در دانشگاه کسب می کند،‌ خواهد بود. با مطالعه پایان نامه یک دانشجو می توان متوجه شد که وی تا چه اندازه روی محتوای دروسی که در طول تحصیل خوانده، تسلط پیدا کرده و تا چه اندازه اصول روش تحقیق (Research methodology)، اصول طراحی مساله (Research questions)، پیدا کردن گپ های تحقیقاتی (Research gaps) و اصول منبع یابی (Referencing) را می داند.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 66
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 136
  • بازدید ماه : 437
  • بازدید سال : 18,194
  • بازدید کلی : 34,507